81d42fda-caf7-42b5-b0b7-4c17d3830335

راهنمای کار و اقامت در امارات

کار و اقامت در امارات و عمان

قبل از اینکه برای کار و اقامت به امارات متحده عربی بیایید، لازم است اطلاعاتی را بدانید که به شما در اقامت قانونی  کمک می کند. ما در موسسه آموزش زبان عربی حجازی سعی می کنیم برخی از نکات مهم در این زمینه را برای شما تشریح کنیم

 

نکاتی برای یافتن شغل در امارات و عمان

  • یک رزومه و نامه معتبر و مناسب بنویسید
  • رزومه خود را با هر گونه اطلاعات جدید و مفید به روز نگه دارید.
  • روند تحقیق را به طور منظم ادامه دهید و به راحتی تسلیم نشوید.
  • هویت ایمیلی را که از آن پیشنهادهای شغلی دریافت می‌کنید، تأیید کنید، زیرا باید دامنه‌ای خاص برای شرکت استخدام‌کننده را نشان دهد.
  • از پرداخت هرگونه وجهی که از شما خواسته شده خودداری کنید. اگر یک شرکت کاریابی یا آژانس کاریابی از شما برای پردازش ویزا یا معاینه پزشکی پول می خواهد، بدانید که یک شرکت واقعی نیست.
  • آشنایی با زبان عربی و انگلیسی؛ یادگیری زبان عربى، حداقل به صورت مکالمه، یک مزیت اضافی برای شما در بازار کار خواهد بود.

 

موسسه آموزش زبان عربی حجازی با افتخار دوره‌های آموزش زبان عربی را هم به صورت حضوری و هم آنلاین در قالب گروه‌های خصوصی، نیمه‌خصوصی و گروهی در سامانه ال ام اس سایت مرکزی حجازی، ارائه می‌دهد. این فرصت منحصر به فرد به شما امکان می‌دهد تا با روش‌های تدریس شخصی‌سازی شده و با حضور مربیان ما، به بهترین شکل ممکن زبان عربی را فرا گیرید. شروع کنید و تازه‌ترین روش‌های یادگیری زبان را تجربه کنید!

 

  • با دانش، اطلاعات و پیشرفت های مرتبط با کار خود به روز باشید.
  • در مورد پاداش های شغلی بالقوه در زمینه کاری خود واقع بین باشید.
  • از ایجاد شبکه ای از آشنایان، روابط حرفه ای و شرکت در رویدادهای مختلف و نمایشگاه های اشتغال اطمینان حاصل کنید.
  • اطلاعات و دانش کلی در مورد منطقه، سیستم های کاری و ارزش های اجتماعی و فرهنگی آن برای خود فراهم کنید.

 

آماده شدن برای کار در امارات

گذرنامه و مجوز ورود

برای مهاجرت به امارات متحده عربی برای زندگی و کار، دانستن اطلاعاتی ضروری است که به مهاجران کمک می کند تا به صورت قانونی و راحت در این کشور مستقر شوند.

قبل از آمدن به امارات متحده عربی، یک فرد خارجی باید علاوه بر اخذ پاسپورت خود، حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.

اجازه ورود به کشور طبق تشریفاتی که اداره کل اقامت و امور خارجی در امارت مربوطه تعیین می کند.

به استثنای شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، ویزای اقامت برای همه مهاجرانی که مایل به کار یا زندگی در امارات هستند و همچنین برای دریافت بسیاری از خدمات حیاتی مانند افتتاح حساب بانکی، شرط اساسی است. اخذ گواهینامه رانندگی و سایر موارد

مجوزهای ورود برای شخص تحت حمایت بنا به درخواست حامی، اعم از کارفرما، کارمند یا سرمایه گذار که دارای ویزای اقامت معتبر در کشور است، اخذ می شود.

مجوز ورود به مدت دو ماه از تاریخ صدور آن معتبر تلقی می شود و ظرف مدت یک ماه پس از ورود به کشور، مراحل لازم برای اخذ ویزای اقامت دو ساله در کشور طی می شود.

قانون امارات متحده عربی کار با مجوز بازدید، گردشگری یا سایر مجوزها را اعم از حقوق و دستمزد یا بدون آن ممنوع می کند و متخلف اعم از کارگر یا کارفرما مشمول جریمه و پاسخگویی قانونی است.

 

آزمایش پزشکی جهت کار و اقامت در امارات

یک مهاجر خارجی که برای کار یا زندگی در امارات متحده عربی آمده است باید معاینات پزشکی را برای اطمینان از تناسب اندام خود انجام دهد و بتواند مراحل اقامت را دنبال کند.

بر اساس مصوبه شماره (۵) هیئت وزیران در سال ۱۳۹۵ با اصلاح برخی از مفاد مصوبه شماره (۷) سال ۱۳۸۷ هیأت وزیران، افرادی که برای کار یا اقامت به کشور وارد می شوند، مشمول معاینات پزشکی زیر خواهند بود:

  • غربالگری ایدز شامل آزمایش‌های لازم برای تشخیص بیماری برای همه دسته‌های افرادی است که برای اولین بار اقامت می‌کنند یا زمانی که اقامت برای موارد مثبت اعطا نمی‌شود یا تمدید می‌شود و از نظر پزشکی نامناسب تلقی می‌شوند.
  • غربالگری هپاتیت ویروسی
  • تست بارداری برای کارگران خانگی مانند خدمتکار، پرستار بچه، راننده و موارد مشابه،
  • غربالگری جذام: تازه واردان به کشور مشمول غربالگری و پس از تمدید اقامت می شوند. اقامت برای موارد مثبت همه دسته ها اعطا یا تمدید نمی شود.
  • غربالگری سیفلیس
  • غربالگری سل ریوی
  • در موارد سل با باکتری های مقاوم به درمان، فرد مبتلا تا زمان درمان در داخل کشور تحت درمان قرار می گیرد. لذا از نظر پزشکی مناسب تلقی می شود و اقامت وی ​​تمدید می شود و برای اخذ اقامت برای بار اول از شرایط تناسب سلامت در مورد سل قدیم و فعال معاف می باشد.

احراز هویت مدارک تحصیلی لازم

برخی از مشاغل وجود دارند که برای تکمیل مراحل کار و اقامت در امارات ، فرد خارج از کشور باید گواهی تحصیلی خود را ارائه دهد. بنابراین، فرد خارج نشین باید اطمینان حاصل کند که گواهینامه های وی در کشور خود ابتدا توسط وزارت امور خارجه و سپس توسط سفارت یا کنسولگری امارات متحده عربی تأیید شده است. همچنین برخی مشاغل در امارات متحده عربی وجود دارد که نیاز به درخواست به رسمیت شناختن مدارک دانشگاهی از طریق وزارت آموزش و پرورش دارد.

وزارت امور خارجه خدمات تصدیق گواهی را در داخل کشور از طریق کانال دیجیتال خود و در خارج از کشور از طریق سفارتخانه ها و کنسولگری های خود ارائه می دهد.

 

“احراز هویت رویه ای است که اعتبار مهر و امضای سند یا سند را تایید می کند، اعم از اینکه توسط کشور صادر شده باشد یا خارج از آن”

 

 

انواع اسنادی که محضری می شوند

وزارت امور خارجه انواع مختلفی از اسناد را تأیید می کند که شامل اسناد احوال شخصیه از جمله گواهی تولد، فوت و ازدواج می شود. علاوه بر اسناد تجاری مانند قراردادها، قراردادها، صورتجلسات، ثبت علامت تجاری و اسناد اختتامیه شرکت.

دستورالعمل هایی که باید هنگام احراز هویت اسناد رعایت شود

 اسناد و مدارک رسمی صادر شده از داخل امارات

اصل سند توسط سازمان دولتی صادر کننده سند تأیید می شود و کپی ها تأیید نمی شوند. این سند توسط وزارت امور خارجه از طریق کانال های دیجیتال برای قانونی شدن ارائه می شود. اصل سند قبل از تحویل به کارمند خدمات تحویل در پاکت قرار می گیرد.

برای احراز هویت الکترونیکی اسناد تایید شده، یک کد QR یا هر لینک صادر شده توسط مرجع تایید شده برای تایید و تایید سند ضمیمه می شود.

 اسناد و مدارک رسمی صادر شده در خارج از امارات

در مورد اوراق و اسناد رسمی صادر شده در خارج از کشور، ابتدا باید اصل سند توسط وزارت امور خارجه کشوری که سند از آن صادر شده است تأیید شود. سپس این سند توسط سفارت یا کنسولگری امارات در خارج از کشور از طریق کانال های دیجیتال احراز هویت می شود.

اگر نمایندگی امارات در کشوری که شما در آن مستقر هستید وجود ندارد، می توانید از طریق مرکز تماس یا کانال های ارتباطی تایید شده با وزارتخانه تماس بگیرید.

تست های اضافی

علاوه بر این، برخی از مشاغل حساس وجود دارند که قبل از مجاز شدن به انجام کار، نیاز به انجام آزمایشات محلی دارند، مانند حرفه پزشکی، آزمایشگاه‌های پزشکی، حرفه پرستاری و سایر مشاغل که فرد خارج از کشور را ملزم به انجام معاینه از وزارت بهداشت و جامعه می‌کند.

حفاظت یا سایر مقامات بهداشتی محلی:

  • اداره بهداشت در دبی
  • وزارت بهداشت در ابوظبی

مشاغل محدود به شهروندان ایالتی

برخی از مشاغل نیز وجود دارد که فقط به شهروندان ایالتی محدود می شود، مانند حرفه وکالت و دادخواهی در برابر قاضی.

(در مورد بومی سازی مشاغل در امارات بخوانید).

 

حقوق و وظایف خود را به عنوان یک کارمند بدانید

امارات از همه کارگران می خواهد که به حقوق و وظایف خود توجه کرده و از طریق قانون کار امارات و تصمیمات اداری و بخشنامه های وزارت منابع انسانی و امارات با آنها آشنا شوند. از جمله حقوق کارمند، حق حفظ پاسپورت است.

 

 

تکمیلی :

موسسه آموزش زبان عربی حجازی با تجربه …. شما را در راهنمایی جهت تهیه مدارک اولیه و همچنین ترجمه مدارک و اسناد مورد نیاز جهت کار و اقامت در امارات و عمان همراهی میکند.

 

 

—————————————————————

موضوعات مربوط به اقامت در امارات :

کاریابی ، پرفروشترین محصولات در کشورهای خلیجی،تحصیلات در قطر ، امارات ، حقوق کارمندان در امارات ، اقامت طلائی،  اقامت تحصیلی ، آموزش مکالمه حرفه ای خلیجی ، عربی خلیجی در سفر، بازار دیجیتال مارکتینگ در کشورهای عربی، مشکلات اقامت در عمان ، فرهنگ کشورهای خلیجی ، اجاره سالن های زیبایی در امارات و عمان ، اجاره واحد آپارتمان در دبی ، خرید ویلا  در دبی

این مطلب را به اشتراک بگذارید

فروشگاه
حساب کاربری من
مقایسه